Thursday, February 8, 2007

Kui palju maksab tolmuimeja?

Okei, poliitikast on siiber, seal sitamajas midagi mõistlikumaks nagunii kunagi ei muutu, mölise või ära mölise. Ma muidugi arvan, et tuleb möliseda, aga okei, puhkaks jalga. Hariks teid siis hoopis kogemuslikul baasil selles vallas, mis puudutab teatud majapidamistarbeid. Et kui palju maksab üks tolmuimeja? Jajah, seesama asi, mille te naise sõimu saatel aegajalt kätte võtate, et üle tõmmata need närused ruutmeetrid, mis teid eluks ajaks teoorjusesse on mõistnud. Palju siis, 2K? Mkm. Okei, 5K? Vale. No hea küll, überkunn asi vilkuvate tulukestega, 10K? Ikka vale. Kolkend viis tonni maksab. Koos selle ainsa otsikuga (TURBO!), mis talle umbes sajandiku lubatud funktsionaalsusest annab, kolkend kaheksa tonni. Tellite täispaketi vidinaid, viiskend tonni. Ei usu? Lugege siis edasi.

Et kuskilt peale hakata, annan ma jälle täiesti tasuta nõuande: kui teil pole mõistusevastaselt palju vaba aega ja üleliigset raha, siis ärge igast tooteesitlejaid koju laske. Eriti mitte neid, kes teile ’unikaalset puhastusmasinat’ pakuvad. Või küsige ENNE telefonis, palju tema tavaar maksab. Mitte et nad ütleksid: no kuulge, ükski normaalne inimene ei kuula edasi, kui keegi küsib tolmuimeja eest sellise summa! Aga kui ta tuleb kohale, räägib teile oma imemasinast (nimesid ei nimeta, et mitte kellegi ärihuvisid kahjustada), solvub hingepõhjani kui te tema kaadervärki järjekindlalt tolmuimejaks kutsute, taidleb, seletab…siis äkki mõni jobu tõepoolest ostab isegi pärast hinna kuulmist (soodne järelmaks, ainult teile, ainult täna ja kohe!).

Whatever. Igatahes võiks eeldada, et sellise hinnaga masin suudab lisaks muule ka lapsi peksta ja õlut pruulida. Või kui ei suuda, siis on ta varustatud sensoritesüsteemiga ja on programmeeritav (hei, sellised peaks ju olemas olema?), nii et sel ajal, kui masin koristab, on teil võimalik lösutada diivanil ja limpsida kellegi teise pruulitud õlut. Aga ei.

Mis värk on siis? Noh, esiteks on ta tehtud, tsiteerin: ’tuur-sellest-noh, lennukimetallist’. Äge! Ilmselt mõeldakse duralumiiniumit. So fucking what? See teeb ta ainult raskemaks kui plastkorpusega masin oleks. Kuidas see funktsionaalsusele kaasa aitab? Õige, ei aitagi. Ja kui te ei kasuta majapidamistarbeid jalamattide või poksikottidena, siis pole ju mingit vahet. Teiseks töötab ta, tsiteerin: ’tur…turb…noh, teisel põhimõttel’. Turbiini peetakse ilmselt silmas. Yeah? Vägev värk, imeb paremini. Aga nii hästi kui naine ei hakka ta kunagi imema, ükskõik milline ta tööpõhimõte ka poleks. Kolmandaks ei puista ta õhku, tsiteerin: ’kantserogeenset ainet’. Et millist siis konkreetselt? Pealegi ma suitsetan, seega paar molekuli ’kantserogeenset ainet’ õhus rohkem või vähem ei oma mingit sisulist tähtsust. Mis ta teeb siis üldse? Noh, mida tolmuimejad üldiselt ikka teevad: imeb tolmu. Aga kas rasvapleki diivanilt tegi puhtaks, kuigi lubati? Loomulikult mitte! Aga spetsiaalselt testimisotstarbeks toodud vana plekiline vaip sai puhtaks? Ei, sest ’sügavpuhastusmidaiganes’ ei olnud kaasas. Nojah, kui ma ise oleks esitleja ja oleks seda vaipa näinud, siis mul oleks ka palju asju ’maha jäänud’. Kas ma pidin ise oma tolmuimejaga taidlema, et tõestada, kuivõrd tema maquina parem on? Jah, loomulikult. Persse, see teebki kõige verisemaks. Sina tahad oma tavaari müüa, eksole, mitte mina, seega on sinu asi mulle tõestada, et see on ostmist väärt. Mitte mina ei pea vehklema. Ja see valge hirmutuspaber, mis kogu aeg ilgelt räpaseks saab, pole mingi kuradi tõestus. Niisiis veelkord: ärge laske neid enda juurde. Ja kui teil pole 35 tuhandega midagi teha, siis ma võin teile anda inimese kontonumbri, kes teab täpselt, kuidas seda otstarbekalt kulutada. Tolmuimeja saate pealekauba. Kojuvedu eesti piires tasuta. Kui te nüüd teete lihtsa lahutamistehte garantiitšekil oleva numbriga, siis saate teada, kui palju maksab teenus, et ma a) säästsin teile 3-4 tundi teie kallist vabast ajast ja b) säästsin teie vaimset tervist, kuna te ju ei pidanud seda müügimöla kuulama. Arvestades, kui palju naeruväärset paska (nii träni kui teenust) müüakse veel naeruväärsema hinnaga, siis ma leian, et hindamatu aeg ja veel hindamatum vaimne tervis on iga kulutatud senti väärt.

Siiralt teie,
John Smith,
Liivimaa Langetõbiste ja Idiootide Hooldamise Ühingu taasasutaja.

1 comment:

Anonymous said...

See Kirby myyja k2is mulle terve eelmise aasta pinda. Helistas iga paari n2dala tagant ja kysis, et kas remont on tehtud, 2kki tahate tooteesitlust. Ma siis l6puks saatsin ta lihtsalt p....e. Ei saa inimene viisakast 2raytlemisest aru, noh. Nyyd piinab mu 6de...